Asiakasraadit
Asiakasraati on keskustelu- ja työryhmä, joissa potilaat ja heidän läheisensä osallistuvat palveluiden kokonaisvaltaiseen suunnitteluun, kehittämiseen ja arviointiin. Asiakasraatilaiset tuovat mm. esiin syöpäpotilaiden ja syöpäpotilaiden läheisten/omaisten näkemyksiä syövän hoitoon, palveluihin ja tutkimukseen liittyen hoitopolun kaikissa eri vaiheissa.
Asiakasraati, KYS Syövänhoitokeskus
KYS Syövänhoitokeskuksen asiakasraati on perustettu keväällä 2022. Asiakasraadin toimintakausi on kaksi vuotta ja KYS syövänhoitokeskuksen asiakasraadin uusi toimintakausi käynnistyi huhtikuussa 2024 yhteistyössä Pohjois-Savon syöpäyhdistyksen kanssa. Asiakasraati koostuu 18 jäsenestä, jotka kokoontuvat noin neljä kertaa vuodessa käsittelemään erikseen sovittua teemaa asiakasraadin vetäjinä toimivien ammattilaisten kanssa.
Asiakasraati – KYS Syövänhoitokeskus – Pohjois-Savo (pshyvinvointialue.fi)
Asiakasraati, Keski-Suomen hyvinvointialue
Keski-Suomen hyvinvointialueelle perustetaan asiakasraati, jonka tehtävänä on käsitellä syöpäpotilaiden ja läheisten esiin nostamia aiheita ja kehittämisideoita sekä asiakaspalautteita. Asiakasraadissa esille nousevat kehittämisideat viedään edelleen käsiteltäväksi syöpätautien osastokokousiin tai syöpätautien johtoryhmään. Asiakasraadin puheenjohtajana toimii ylihoitaja ja sihteerinä Keski-Suomen syöpäyhdistyksen sairaanhoitaja. Asiakasraati käynnistyy keväällä 2025.
